Twinfield App

🇬🇧 Engelse vertaling

Met de komst van de App Store is de boekhoudkoppeling met Twinfield omgezet naar een applicatie. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).

1. Installeren van de applicatie

2. Administraties koppelen

3. Mislukte Journaalposten opnieuw synchroniseren

4. Gesynchroniseerde journaalposten opnieuw synchroniseren

5. Foutmeldingen


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de  App Store; 2. Kies vervolgens de Twinfield;

3. Klik bij de applicatie op  +Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s); 5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. De app is geautoriseerd. Klik op OK om door te gaan;

7. Kies bij  Commando's voor Autoriseer Twinfield;

8. Log in met je Wolters Kluwer account of Twinfield inloggegevens;

9. Geef alle permissies en klik op Yes, Allow;

10. De connectie is geautoriseerd. Klik op  OK om door te gaan;

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Administraties koppelen

Om de journaalposten naar Twinfield te kunnen sturen dient de administratie gekoppeld te worden.

1. Kies bij  Commando's voor Configuraties;

2. Klik op + Toevoegen;

3. Kies de administratie die je wilt koppelen en de overeenkomende administratie in Twinfield; 4. Voeg de configuratie toe;

5. Klik op Bewerk om de configuratie te fine-tunen;

6. Stel de volgende onderdelen naar wens in:

  • Booking Experts administratie;
  • Twinfield administratie;
  • Frequentie;
    • Maandelijks;
    • Dagelijks;
  • Memoriaal dagboek;
  • Kostenplaats;
  • Startdatum;
  • Einddatum; (let op! indien je een einddatum instelt, in combinatie met een vertraging van x dagen zal je einddatum dus later moeten zijn om de laatste journaalposten te kunnen synchroniseren)
  • Automatische synchronisatie aan of uit;
  • Vertraging in dagen.

7. Sla de wijzigingen op; 8. Indien alle instellingen correct zijn dien je de configuratie te Activeren;

9. Om bij een nieuw aangemaakte configuratie de journaalposten in het verleden alvast te synchroniseren (zonder te hoeven wachten op de automatische synchronisatie), klik je op Synchroniseer;

10. Indien er journaalposten zijn, zullen deze zichtbaar worden in het overzicht, je kan deze inzien door op Bekijk te klikken.


3. Mislukte Journaalposten opnieuw synchroniseren

Het kan voorkomen dat, door verkeerde instellingen, een journaalpost niet gesynchroniseerd kan worden. Deze journaalposten worden in het overzicht van punt 10 hierboven weergegeven. Ga naar de betreffende configuratie en klik bij de journaalposten op Bekijk.

Indien journaalposten niet gesynchroniseerd konden worden, worden deze in het overzicht weergegeven met bij Gesynchroniseerd op Nee. Klik op de betreffende journaalpost om de foutmelding in te zien.

Het is mogelijk om per jaar opnieuw te synchroniseren. Alle boekingen van het jaar worden dan geupdate.

Hier vind je een overzicht van de mislukte regels in de journaalpost.

Na het doen van de nodige aanpassingen kan je de journaalpost opnieuw synchroniseren door op Synchroniseer opnieuw te klikken.

Het is ook mogelijk om alle mislukte journaalposten in 1 keer opnieuw te synchroniseren in het overzicht.


4. Gesynchroniseerde journaalposten opnieuw synchroniseren

Door wijzigingen in het verleden, of een aanpassing in je grootboekrekening structuur, kan het zijn dat de bestaande synchronisaties niet meer overeenkomen met de gegevens in Booking Experts.

Deze aansluiting wil je uiteraard weer herstellen, hiervoor kun je de reeds gedane synchronisaties opnieuw synchroniseren. Ga naar de betreffende configuratie en klik bij de journaalposten op  Bekijk.

Alle gesynchroniseerde journaalposten, worden deze in het overzicht weergegeven met bij  Gesynchroniseerd op Ja én met een Twinfield referentieKlik op de betreffende journaalpost om deze in te zien.

Klik op Synchroniseer opnieuw om de journaalpost opnieuw te synchroniseren en deze te updaten in Twinfield.

Let op! Je hoeft de betreffende journaalpost in Twinfield niet te verwijderen alvorens je deze opnieuw synchroniseert. Met de nieuwe synchronisatie update je de huidige journaalpost met de nieuwe gegeven.


5. Foutmeldingen

Dimensie Reserveringen (XXXX) op niveau 1 mag niet worden gesubanalyseerd

Dit kun je oplossen door in Twinfield naar het grootboekrekening te navigeren:

  1. Financiële professionals
  2. Dimensies
  3. Balans / Winst & verlies
  4. Zoek het grootboekrekening nummer door de code te zoeken (bijv. 1300)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verander "verdere analyse" naar "Ja"

Subanalyse aanpassen

Het formaat van de dimensiecode XXXX van dimensie Vooruitgefactureerde omzet (XXXX) op niveau 1 moet voldoen aan het formaat XXXX.

Dit kun je oplossen door in Twinfield te navigeren naar:

  1. Instellingen
  2. Administratie instellingen
  3. Algemene instellingen
  4. Zet het vinkje aan voor Sta meerdere hoofdrekeningen toe voor debiteuren/crediteuren

Sta meerdere hoofdrekeningen toe voor debiteuren/crediteuren

Grootboekrekening XXXX met nummer XXXX vereist de specificatie van een relatie of kostenplaats.

  1. Financiële professionals
  2. Dimensies
  3. Balans / Winst & verlies
  4. Zoek het grootboekrekening nummer door de code te zoeken (bijv. 1700)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verander "verdere analyse" naar "Af en toe"

Verdere analyse

Currencydate: De valutadatum is verplicht.

  1. Ga naar Kas & Banken
  2. Zoek het kas- / bankboek dat problemen levert
  3. Zet het veld Regeldatum op "toegestaan"
  4. Opslaan
  5. En probeer opnieuw te synchroniseren

Het formaat van het dimensietype DEB van dimensie (XXXXXX) XXXXXX (XXXXXX) op niveau 2 moet voldoen aan het formaat CRD.

Waarschijnlijk is de boek je een debiteur op een grootboekrekening die is aangemerkt als een crediteuren rekening.

  1. Financiële professionals
  2. Dimensies
  3. Balans
  4. Zoek de debiteuren / crediteuren rekening (bijv.1600)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verwijder de regel "Rekening is gekoppeld aan [Type] [CRD]"

Verwijder rekening is gekoppeld aan crediteur

error - dim1: Het is niet toegestaan om een combinatie van rekeningen op detailregels of btw-regels te gebruiken als dezelfde combinatie ook wordt gebruikt door een bank- of kasboek. De combinatie van rekeningen op deze regel wordt gebruikt door bank- of kasboek Kas (KAS).

Dit is met het overgaan van de synchronisatie van alles naar een journaalpost een veel voorkomende foutmelding geweest.

Binnen Booking Experts gebruiken wij tussenrekeningen om de betalingen op te verwerken. Vaak zijn deze nummers als Kas of Bank aangemaakt in Twinfield.

Om dit probleem op te lossen dient er een nieuwe rekening in Twinfield gemaakt te worden voor de verschillende tussenrekening, het nummer dat hierbij gekozen wordt kan worden overgenomen in Booking Experts.

Hierna kan de synchronisatie opnieuw gedaan worden.

BTW-code van de transactieregel komt niet overeen met de vastingestelde btw-code van de grootboekrekening

Dit betekent dat in Twinfield ingesteld is dat er verplicht een bepaald BTW percentage moet zijn. Bepaal je dan een keer een afwijkend BTW percentage, bewust of per ongeluk? Dan krijg je een foutmelding terug. Dit wil je aanpassen in Twinfield.

Je kunt dit controleren in Twinfield in het volgende menu:
1. Financiële professionals; 2. Dimensies;3. Klik op Winst & Verlies;4. Klik op de gewenste grootboekrekening;5. Ga naar het tabblad Koppelingen;6. Zet het vinkje bij BTW uit. 

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.